گروه ازمایشگاه ناحیه یک خرم اباد

در این وبلاگ فعالیت های وبرنامه های گروه آزمایشگاه ناحیه یک معرفی واطلاع رسانی میشود.

گروه ازمایشگاه ناحیه یک خرم اباد

در این وبلاگ فعالیت های وبرنامه های گروه آزمایشگاه ناحیه یک معرفی واطلاع رسانی میشود.

ایمنی در آزمایشگاه

در آزمایشگاه باید قبلا با مراحل کار آزمایشگاهی بر اساس اصول ایمنی آشنا شده باشید .

به این معنی که باید وسایل و به خصوص مواد شیمیایی را بشناسید . محصولات واکنشهای شیمیایی را بدانید . با مواد سمی و آتشگیر و منفجره آشنا شده  باشید. همچنین باید کمکهای اولیه را بدانید و بموقع به کار بندید .

بیشتر حوادث در نتیجه بی توجهی و غفلت در آزمایشگاه در هنگام آزمایش و عدم رعایت اصول ایمنی است . همچنین بی اطلاعاتی از خواص مواد شیمیایی و به کار بردن آنها در آزمایش ممکن است منجر به حادثه شود . بنابراین نخستین اقدام در آزمایشگاه پیشگیری از حادثه است . بنابر این باید همه اصول ایمنی را باید رعایت کرد.

با توجه به  حوادث مختلفی که ممکن است در آزمایشگاه روی دهد بخصوص حوادثی مانند سوختگی ، خفگی ،برق زدگی ،مسمومیت های مختلف و غیره باید اطلاعاتی در باره ایمنی در آزمایشگاه داشته باشید تا بتوانید در موقع لزوم با کمک های صحیح و بموقع باعث پیشگیری از مرگ و کاهش عوارض مختلف شوید.

پیش از انجام هر آزمایش باید یک بار همه مراحل آزمایش به دقت از روی دستئر کار آزمایش خوانده  شود و احتمالات خطر پیش بینی شود .

برای مثال به سمی بودن ،خطر انفجار ،سوختن در اثر تماس با مواد شیمیایی ، آتشگیربودن مواد ، آتش گرفتن در اثر اتصال برق اشاره کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.